Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 109 316 topran

Cewka zapłonowa 109 316 TOPRAN

109 316 Cewka zapłonowa TOPRAN
134.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

109 316

producent:

TOPRAN

Układ zapłonowy cewkowy Tranzystorowy układ zapłonowy (TZ)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z cewką
Ilość biegunów 4
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia SAE
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Napięcie robocze [V] 12

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 109 316 TOPRAN

Cewka zapłonowa pasuje do: AUDI A1, A2, A3, A4 B5, A4 B6, A4 B7, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, EXEO, EXEO ST, IBIZA II, IBIZA III, IBIZA IV 1.0-2.0LPG 09.93-05.22
numery OEM:
AUDI      032 905 106
AUDI      032 905 106B
AUDI      032 905 106D
AUDI      032 905 106E
AUDI      JZZ 905 106
SEAT      032 905 106
SEAT      032 905 106B
SEAT      032 905 106D
SEAT      032 905 106E
SEAT      JZZ 905 106
SKODA      032 905 106
SKODA      032 905 106B
SKODA      032 905 106D
SKODA      032 905 106E
SKODA      JZZ 905 106
VOLKSWAGEN      032 905 106
VOLKSWAGEN      032 905 106B
VOLKSWAGEN      032 905 106D
VOLKSWAGEN      032 905 106E
VOLKSWAGEN      JZZ 905 106

Zastosowanie Cewka zapłonowa 109 316 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 109 316 TOPRAN:

2020-01-19
 5/5
tania i śmiga a nie mam lekkiej nogi
2009-07-28
 5/5
Produkt po zainstalowaniu sprawuję się bez zarzutu. Jest znacznie tańszy od orginału. Polecam!!!
2019-09-29
 5/5
Ogólnie przebieg transakcji pozytywny, dobra jakość i niezła cena

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.