Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 109 619 topran

Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 109 619 TOPRAN

109 619 Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika TOPRAN
57.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

109 619

producent:

TOPRAN

Średnica wewnętrzna [mm] 10,8
średnica zewnętrzna [mm] 40
Szerokość [mm] 53,7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 109 619 TOPRAN

Łożysko wentylatora chłodnicy pasuje do: AUDI A4 B5, A6 C4, A6 C5, SKODA SUPERB I, VW BORA, BORA I, GOLF IV, NEW BEETLE, PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-2.0D 11.94-09.10

Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 109 619 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 109 619 producenta TOPRAN

AUDI

058115136

VOLKSWAGEN

058115136

SKODA

058115136

numery OEM:
AUDI      058 115 136
SKODA      058 115 136
VOLKSWAGEN      058 115 136
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 109 619 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Łożysko, wałek wentylatora-układ chłodzenia silnika 109 619 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.