Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 110 294 topran

koło wentylatora, chłodzenie silnika 110 294 TOPRAN

110 294 koło wentylatora, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 110 294
koło wentylatora, chłodzenie silnika 110 294
110 294
topran 110 294 koło wentylatora, chłodzenie silnika
koło wentylatora, chłodzenie silnika 110 294 topran
koło wentylatora, chłodzenie silnika 110 294 topran
koło wentylatora, chłodzenie silnika 110 294 topran
koło wentylatora, chłodzenie silnika 110 294 topran
koło wentylatora, chłodzenie silnika 110 294 topran
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

110 294

producent:

TOPRAN

Liczba łopatek wentylatora 11
Ogrzewanie/chłodzenie do sprzęgła wiskotycznego

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika 110 294 TOPRAN

Wiatrak wentylatora pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C5, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-2.3 11.94-03.08

koło wentylatora, chłodzenie silnika 110 294 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE koło wentylatora, chłodzenie silnika 110 294 producenta TOPRAN

AUDI

058121301B

VOLKSWAGEN

058121301B

SKODA

058121301B

numery OEM:
AUDI      058 121 301B
SKODA      058 121 301B
VOLKSWAGEN      058 121 301B

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika 110 294 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o koło wentylatora, chłodzenie silnika 110 294 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.