Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Hyundai i20 II coupe (GB) 1.0 T-GDI (2016.01-???) 120km » 117 457 topran
wybrany samochód: 
Hyundai I20 Ii Coupe (gb) 1.0 T-gdi (2016.01-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 117 457 TOPRAN

117 457 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
418.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

117 457

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Ilość biegunów4
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie znamionowe [V]12
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera koło wentylatora
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Tryb pracyelektryczny
średnica zewnętrzna [mm]445
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaZgodność elektromagnetyczna (EMV)
Moc znamionowa [W]400

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 117 457 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, Q2, TT, SEAT ATECA, LEON, LEON SC, LEON ST, SKODA OCTAVIA III, SUPERB III, VW ARTEON, ARTEON SHOOTING BRAKE, GOLF SPORTSVAN VII 1.0-Electric 04.12-
numery OEM:
AUDI      5Q0 121 203BG
AUDI      5Q0 121 203BS
AUDI      5Q0 121 203BT
AUDI      5Q0 121 203CB
AUDI      5Q0 121 203CE
AUDI      5Q0 121 203CL
AUDI      5Q0 121 203CS
AUDI      5Q0 121 203DC
AUDI      5Q0 121 203DD
AUDI      5Q0 121 203DE
AUDI      5Q0 121 203G
AUDI      5Q0 121 203T
AUDI      5Q0 959 455F
AUDI      5QM 121 203H
SEAT      5Q0 121 203BG
SEAT      5Q0 121 203BS
SEAT      5Q0 121 203BT
SEAT      5Q0 121 203CB
SEAT      5Q0 121 203CE
SEAT      5Q0 121 203CL
SEAT      5Q0 121 203CS
SEAT      5Q0 121 203DC
SEAT      5Q0 121 203DD
SEAT      5Q0 121 203DE
SEAT      5Q0 121 203G
SEAT      5Q0 121 203T
SEAT      5Q0 959 455F
SEAT      5QM 121 203H
SKODA      5Q0 121 203BG
SKODA      5Q0 121 203BS
SKODA      5Q0 121 203BT
SKODA      5Q0 121 203CB
SKODA      5Q0 121 203CE
SKODA      5Q0 121 203CL
SKODA      5Q0 121 203CS
SKODA      5Q0 121 203DC
SKODA      5Q0 121 203DD
SKODA      5Q0 121 203DE
SKODA      5Q0 121 203G
SKODA      5Q0 121 203T
SKODA      5Q0 959 455F
SKODA      5QM 121 203H
VOLKSWAGEN      5Q0 121 203BG
VOLKSWAGEN      5Q0 121 203BS
VOLKSWAGEN      5Q0 121 203BT
VOLKSWAGEN      5Q0 121 203CB
VOLKSWAGEN      5Q0 121 203CE
VOLKSWAGEN      5Q0 121 203CL
VOLKSWAGEN      5Q0 121 203CS
VOLKSWAGEN      5Q0 121 203DC
VOLKSWAGEN      5Q0 121 203DD
VOLKSWAGEN      5Q0 121 203DE
VOLKSWAGEN      5Q0 121 203G
VOLKSWAGEN      5Q0 121 203T
VOLKSWAGEN      5Q0 959 455F
VOLKSWAGEN      5QM 121 203H
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 117 457 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 117 457 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.