Tryb pracy | elektryczny |
Napięcie znamionowe [V] | 12 |
Ilość biegunów | 3 |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z dodatkową pompą wodną |
Kształt obudowy wtyczki | owalny |
Materiał obudowy | GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym) |
Przestrzegać ilości napełnienia systemu | |
Kolor obudowy | czarny |
Średnica przewodu [mm] | 22 |
Rodzaj korpusu | obudowa z tworzywa sztucznego |
Dodatkowe informacje o produkcie Dodatkowa pompa wodna 117 652 TOPRAN
AUDI | 06H 121 601F | |
AUDI | 06H 121 601J | |
AUDI | 06H 121 601M | |
VOLKSWAGEN | 06H 121 601F | |
VOLKSWAGEN | 06H 121 601J | |
VOLKSWAGEN | 06H 121 601M |
Zastosowanie Dodatkowa pompa wodna 117 652 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.