Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Iveco DAILY V Platforma / podwozie 26L11, 29L11, 29S11, 35C11D, 35S11, 40C11 (2011.09-2014.02) 106km » 202 424 topran
wybrany samochód: 
Iveco Daily V Platforma / Podwozie 26l11, 29l11, 29s11, 35c11d, 35s11, 40c11 (2011.09-2014.02) 106km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 202 424 TOPRAN

202 424 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
24.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

202 424

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyOd strony koła
Zestaw pełny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Ilość na oś2
Średnica wewnętrzna 1 [mm]22
Średnica wewnętrzna 2 [mm]83
Wysokość [mm]79
Materiał osłonyGuma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 202 424 TOPRAN

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 22/83) (dł.79) pasuje do: OPEL ASCONA C, ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, CALIBRA A, KADETT E, KADETT E COMBO, KADETT E/KOMBI, VECTRA A 1.6-2.5 09.81-03.01
numery OEM:
OPEL      16 03 180
OPEL      16 03 204
VAUXHALL      90421747
VAUXHALL      90542853

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 202 424 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.