Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 720 117 topran

Koło pasowe, wał korbowy 720 117 TOPRAN

720 117 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

720 117

producent:

TOPRAN

Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
średnica zewnętrzna [mm] 162
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 720 117 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C5 I, C5 II, C8, EVASION, JUMPER I, JUMPY I, XANTIA, XSARA, XSARA PICASSO 1.9D/2.0D/2.2D 06.96-
numery OEM:
CITROËN      0515 P2
CITROËN      0515 T8
CITROËN      0515 V5
CITROËN      0515 V6
FIAT      9467597180
FIAT      9630647180
FIAT      9641548980
FIAT      9681761480
PEUGEOT      0515 P2
PEUGEOT      0515 T8
PEUGEOT      0515 V5
PEUGEOT      0515 V6

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 720 117 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.