Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Dodge RAM 1500 pick-up (D1, DC, DH, DM, DR) 4.7 4x4 (2001.08-2008.09) 238km » 723 719 topran
wybrany samochód: 
Dodge Ram 1500 Pick-up (d1, Dc, Dh, Dm, Dr) 4.7 4x4 (2001.08-2008.09) 238km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 723 719 TOPRAN

723 719 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
70.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

723 719

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
parzyste numery artykułów723 720
Gwint wewnętrzny [mm]M 14 x 1,5
Gwint zewn. [mm]M 12 x 1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Długość [mm]215

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 723 719 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: DS DS 9, CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C4 GRAND PICASSO II, C4 PICASSO II, C4 SPACETOURER, C5 AIRCROSS, GRAND C4 SPACETOURER 1.2-Electric 02.13-
numery OEM:
CITROËN      16 108 177 80
CITROËN      16 112 421 80
CITROËN      16 425 476 80
OPEL      16 108 177 80
OPEL      16 425 476 80
PEUGEOT      16 108 177 80
PEUGEOT      16 112 421 80
PEUGEOT      16 425 476 80
VAUXHALL      16 108 177 80
VAUXHALL      16 425 476 80
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 723 719 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 723 719 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.