Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Toyota CARINA E VI sedan (_T19_) 2.0 GTi 16V (ST191_) (1994.03-1997.09) 175km » 821 416 topran
wybrany samochód: 
Toyota Carina E Vi Sedan (_t19_) 2.0 Gti 16v (st191_) (1994.03-1997.09) 175km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 821 416 TOPRAN

821 416 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
47.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

821 416

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Wersja śruby/nakrętkiNakrętka koronowa i zawleczka
Gwint zewn. [mm]M 10 x 1,25
Gwint wewnętrzny [mm]M 16 x 1,5
Długość [mm]233

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 821 416 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: HYUNDAI I40 I, I40 I CW, IX35; KIA SPORTAGE III 1.6-Electric 08.09-05.19
numery OEM:
HYUNDAI      56820 2S000
KIA      56820 2S000

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 821 416 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 821 416 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.