Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Opel MOVANO A Platforma / podwozie (X70) 3.0 DTI (ED, HD, UD0, UD4) (2003.10-???) 136km » 07.18.060 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Opel Movano A Platforma / Podwozie (x70) 3.0 Dti (ed, Hd, Ud0, Ud4) (2003.10-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 07.18.060 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

07.18.060 Filtr oleju TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
25.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

07.18.060

Status produktu: Normalny
dla numeru OE03C 115 561 H

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 07.18.060 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
AUDI      03C 115 561 D
AUDI      03C 115 561 E
AUDI      03C 115 561 H
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 07.18.060 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 07.18.060 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH:

Jarosław, warszawa
2024-03-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.