Typ tarczy hamulcowej | pełny |
średnica zewnętrzna [mm] | 215,2 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 10 |
Minimalna grubość [mm] | 9 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 86 |
Wysokość [mm] | 33 |
Ilość otworów | 4 |
Wymiar gwintu | M10 x 1.25 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 102 |
Kolor | czarny |
Powierzchnia | lakierowany |
nr EAN | 3322936192503 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DF1925 TRW
BEDFORD | 5551182 | |
OPEL | 4291567 | |
OPEL | 91138222 | |
SUZUKI | 5,5511784e+012 | |
SUZUKI | 55311-60B11 | |
SUZUKI | 55311-60B11-000 | |
SUZUKI | 55511-78400 | |
SUZUKI | 55511-78401 | |
SUZUKI | 55511-82000 | |
SUZUKI | 55511-82001 | |
SUZUKI | 5551178401000 | |
SUZUKI | 5551182000000 | |
SUZUKI | 5551182001000 | |
SUZUKI | 55511M82000 | |
SUZUKI | 55511M82010A | |
VAUXHALL | 91122289 | |
VAUXHALL | 91138222 | |
MARUTI | 5551182000 | |
CHANGAN (CHANA) | 5511182000 | |
BYD | 3501104 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa DF1925 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DF1925 TRW:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.