Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez czujnika |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zintegrowanego regulatora |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | niezałączana pompa wodna |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Materiał wirnika pompy wody | Metal |
Ciężar [kg] | 0,9581 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna V10-50103 VAICO
AUDI | 04B 121 011 D | |
AUDI | 04B 121 011 DX | |
SEAT | 04B 121 011 D | |
SEAT | 04B 121 011 DX | |
SKODA | 04B 121 011 D | |
SKODA | 04B 121 011 DX | |
VOLKSWAGEN | 04B 121 011 D | |
VOLKSWAGEN | 04B 121 011 D part | |
VOLKSWAGEN | 04B 121 011 DX | |
VAG | 04B 121 011 D | |
VAG | 04B 121 011 D part | |
VAG | 04B 121 011 DX |
Zastosowanie Pompa wodna V10-50103 VAICO w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.