Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Lancia LYBRA (839_) 1.9 JTD (839.AXI1A, 839.AXN1A, 839.CXL1A) (2001.05-2005.10) 116km » V10-7079 vaico
wybrany samochód: 
Lancia Lybra (839_) 1.9 Jtd (839.axi1a, 839.axn1a, 839.cxl1a) (2001.05-2005.10) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V10-7079 VAICO

V10-7079 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-7079
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V10-7079
V10-7079
vaico V10-7079 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität
31.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V10-7079

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM14 x 1,5
Strona zabudowyOś przednia
Ciężar [kg]0,212
nr EAN4046001187179

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V10-7079 VAICO

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: AUDI 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B2, 90 B3, CABRIOLET B3, COUPE B2, COUPE B3, QUATTRO, VW PASSAT B1, PASSAT B2, SANTANA 1.3-2.8 05.73-
numery OEM:
AUDI      811 419 812 A
AUDI      8A0 419 812
SEAT      811 419 812 A
SKODA      811 419 812 A
VOLKSWAGEN      811 419 812 A
VOLKSWAGEN      8A0 419 812
VAG      811 419 812 A
VAG      8A0 419 812

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V10-7079 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.