Wysokość [mm] | 142 | |
Wymiar gwintu | M 22 X 1,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 93 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 71 | |
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] | 1,7 | |
Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 62 | |
Ciężar [kg] | 0,62 | |
nr EAN | 4046001370489 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0053 VAICO
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI
1109AS, 1109Y5, 1109Y6, 1609563780, 1606267480
504006145, 504084945, 71753739, 71771362, 8093784, 98485801
1609563780, 1606267480
CITROËN | 16 095 637 80 | |
CITROËN | 1606267480 | |
FIAT | 504006145 | |
FIAT | 504084945 | |
FIAT | 71753739 | |
FIAT | 71771362 | |
FIAT | 8093784 | |
FIAT | 98485801 | |
PEUGEOT | 1109.AS | |
PEUGEOT | 1109.Y5 | |
PEUGEOT | 1109.Y6 | |
PEUGEOT | 16 095 637 80 | |
PEUGEOT | 1606267480 |
Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0053 VAICO w samochodach:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.