Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V42-0053 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0053 VAICO

V42-0053 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V42-0053
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V42-0053

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 142
Wymiar gwintu M 22 X 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 93
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,7
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Ciężar [kg] 0,62
nr EAN 4046001370489

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0053 VAICO

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0053 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

IVECO

MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI

Numery OE Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0053 producenta VAICO

PEUGEOT

1109AS, 1109Y5, 1109Y6, 1609563780, 1606267480

FIAT

504006145, 504084945, 71753739, 71771362, 8093784, 98485801

CITROËN

1609563780, 1606267480

numery OEM:
CITROËN      16 095 637 80
CITROËN      1606267480
FIAT      504006145
FIAT      504084945
FIAT      71753739
FIAT      71771362
FIAT      8093784
FIAT      98485801
PEUGEOT      1109.AS
PEUGEOT      1109.Y5
PEUGEOT      1109.Y6
PEUGEOT      16 095 637 80
PEUGEOT      1606267480

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0053 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.