Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TE9136.105J vernet s.a.

Termostat układu chłodzenia TE9136.105J VERNET S.A.

TE9136.105J Termostat układu chłodzenia VERNET S.A.
vernet TE9136.105J
Termostat układu chłodzenia TE9136.105J
TE9136.105J
vernet TE9136.105J Termostat układu chłodzenia
Termostat układu chłodzenia TE9136.105J vernet
Termostat układu chłodzenia TE9136.105J vernet
Termostat układu chłodzenia TE9136.105J vernet
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

TE9136.105J

producent:

VERNET S.A.

Status produktu: niedostępny
zastąpiony przez TEK7136.105J
nr EAN 3531650043620

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TE9136.105J VERNET S.A.

Termostat cieczy chłodzącej (105°C) pasuje do: CITROEN C4 GRAND PICASSO I, C4 GRAND PICASSO II, C4 II, C4 PICASSO I, C4 PICASSO II, DS3, DS4, DS5; MINI (R56), (R57) 1.4/1.6/1.6LPG 09.06-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TE9136.105J VERNET S.A. w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TE9136.105J VERNET S.A.:

2020-02-05
 5/5
OK
2021-12-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-25
 5/5
Termostat zamontowany, czas pokaże :)
2022-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-09-30
 5/5
Szybko i sprawnie termostat pasuje i działa idealnie tylko czujnik ma inną kostkę a miało pasować do tego modelu auta

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.