Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » THS19094.80 vernet s.a.

Termostat układu chłodzenia THS19094.80 VERNET S.A.

THS19094.80 Termostat układu chłodzenia VERNET S.A.
146.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

THS19094.80

producent:

VERNET S.A.

Temperatura otwarcia [°c] 80
Średnica 1 [mm] 73,0
Średnica 2 [mm] 57,6
Wysokość 1 [mm] 37,0
nr EAN 3531650045549

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia THS19094.80 VERNET S.A.

Termostat cieczy chłodzącej (80°C, z uszczelką) pasuje do: DAF 75, 85, 95; MAN TGS I, TGX I; NEOPLAN CITYLINER, JETLINER, SKYLINER, SPACELINER, TRANSLINER; BMW 3 (E90) D2066LF22-WS315M 09.87-
numery OEM:
BMW      11531312288
BMW      11537836155
DAF      0750562
DAF      1293885
DAF      295024
MERCEDES-BENZ      0022032275
MERCEDES-BENZ      0032032375
MERCEDES-BENZ      885236420110
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia THS19094.80 VERNET S.A. w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia THS19094.80 VERNET S.A.:

2019-09-30
 5/5
Szybko i sprawnie termostat pasuje i działa idealnie tylko czujnik ma inną kostkę a miało pasować do tego modelu auta
2020-02-05
 5/5
OK
2022-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-25
 5/5
Termostat zamontowany, czas pokaże :)
2023-05-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.