Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 24.2531-5005.3 ate

Wysprzęglik centralny sprzęgła 24.2531-5005.3 ATE

24.2531-5005.3 Wysprzęglik centralny sprzęgła ATE
473.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

090012

numer części:

24.2531-5005.3

producent:

ATE

Średnica wewnętrzna [mm] 31
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 4006633429566

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 24.2531-5005.3 ATE

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: VOLVO C70 II, S40 II, S60 II, S80 II, V50, V60 I, V70 III; FORD FOCUS II, GALAXY II, KUGA I, MONDEO IV, S-MAX 1.5-3.2 12.03-12.18
numery OEM:
FORD      1232791
FORD      1232811
FORD      1317315
FORD      1405590
FORD      1472110
FORD      1542335
FORD      1590998
FORD      1827889
FORD      3M51-7A564-EA
FORD      3S71-7A564-AA
FORD      3S71-7A564-AB
FORD      3S71-7A564-AC
FORD      3S71-7A564-AD
FORD      3S71-7A564-AE
FORD      3S71-7A564-AF
FORD      3S71-7A564-AG
FORD      6G91-7A564-BA
VOLVO      30651915
VOLVO      30735153
VOLVO      30759485
VOLVO      30787968
VOLVO      31259444
VOLVO      31272726
VOLVO      31367314

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 24.2531-5005.3 ATE w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Brand ATE należy do koncenru Continental Teves, który jest jednym z większych dostawców części samochodowych na świecie. Firma powstała w roku 1906 i do czasów obecnych, ugruntowała sobie pozycję jako dostawca układów hamulcowych na pierwszy montaż oraz na rynek niezależny.

ATE specjalizuje się w częściach układu hamulcowego, takich jak: tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe, bębny, szczęki, cylinderki hamulcowe i pompy hamulcowe. Jest innowatorem takich rozwiązań jak podwójna pompa hamulcowa, zasilającą hamulce przedniej i tylnej osi pojazdu.