średnica zewnętrzna [mm] | 276 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie | |
Ilość otworów | 5 | |
Typ tarczy hamulcowej | Szczelinowy | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 58 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 24 | |
Moment dokręcenia [Nm] | 100 | |
Minimalna grubość [mm] | 22 | |
Powierzchnia | pokryty | |
Wysokość [mm] | 56,8 | |
nr EAN | 8020584567470 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, BREMBO MAX LINE 09.5674.76 BREMBO
LEGACY III, IMPREZA, OUTBACK, FORESTER, JUSTY III, LEGACY IV, TRIBECA
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
26300AE050, 26300AE070, 26300AE071, 26310AA081, 26310AA091, 26310AA092, 26310AA120, 26310AA121, 26310AA151
SU00300585
SUBARU | 26300AE050 | |
SUBARU | 26300AE070 | |
SUBARU | 26300AE071 | |
SUBARU | 26310AA081 | |
SUBARU | 26310AA091 | |
SUBARU | 26310AA092 | |
SUBARU | 26310AA120 | |
SUBARU | 26310AA121 | |
SUBARU | 26310AA151 | |
TOYOTA | SU00300585 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, BREMBO MAX LINE 09.5674.76 BREMBO w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, BREMBO MAX LINE 09.5674.76 BREMBO:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.