Materiał wirnika pompy wody | Żeliwo |
Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
nr EAN | 8032747260494 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA105 GRAF
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
1102000120, 1102000920, 1102001720, A1102000120, A1102000920, A1102001720
MERCEDES-BENZ | 110 200 01 20 | |
MERCEDES-BENZ | 110 200 09 20 | |
MERCEDES-BENZ | 110 200 17 20 | |
MERCEDES-BENZ | A110 200 01 20 | |
MERCEDES-BENZ | A110 200 09 20 | |
MERCEDES-BENZ | A110 200 17 20 |
Zastosowanie Pompa wodna PA105 GRAF w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna PA105 GRAF:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.