Tryb pracy | mechaniczne |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym pompy wodnej |
Materiał wirnika pompy wody | Żeliwo |
nr EAN | 8032747260869 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA148 GRAF
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
052121004, 052121004V, 052121004X, 052121005, 052121005A, 052121019
052121004, 052121004V, 052121004X, 052121005, 052121005A, 052121019
AUDI | 052 121 004 | |
AUDI | 052 121 004V | |
AUDI | 052 121 004X | |
AUDI | 052 121 005 | |
AUDI | 052 121 005A | |
AUDI | 052 121 019 | |
VOLKSWAGEN | 052 121 004 | |
VOLKSWAGEN | 052 121 004V | |
VOLKSWAGEN | 052 121 004X | |
VOLKSWAGEN | 052 121 005 | |
VOLKSWAGEN | 052 121 005A | |
VOLKSWAGEN | 052 121 019 |
Zastosowanie Pompa wodna PA148 GRAF w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna PA148 GRAF:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.