Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 5PK1815 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1815 INA

FB 5PK1815 Pasek klinowy wielorowkowy INA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

5PK1813, 5PK1814, 5PK1815, 5PK1816, 5PK1817

numer części:

FB 5PK1815

producent:

INA

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1815
nr EAN 4014870117962

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1815 INA

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1815 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

ALPINE

A110 II, A290

CHRYSLER

VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C

Numery OE Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1815 producenta INA

BMW

11282244179, 11282245848, 11287786223

OPEL

1340611, 90509315, 93181706

LAND ROVER

STC2134, STC4455

CHRYSLER

B4050715

numery OEM:
BMW      11 28 2 244 179
BMW      11 28 2 245 848
BMW      11 28 7 786 223
BMW      11282244179
BMW      11282245848
BMW      11287786223
CHRYSLER      B 4050 715
CHRYSLER      B4050715
FIAT      93363910
OPEL      13 40 611
OPEL      1340611
OPEL      90509315
OPEL      93181706
VAUXHALL      13 40 611
VAUXHALL      1340611
VAUXHALL      90509315
VAUXHALL      93181706
MINI      11 28 2 244 179
MINI      11 28 2 245 848
MINI      11 28 7 786 223
MINI      11282244179
MINI      11282245848
MINI      11287786223
LAND ROVER      STC 2134
LAND ROVER      STC 4455
LAND ROVER      STC2134
LAND ROVER      STC4455

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1815 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1815 INA:

Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.