Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6EPK1059 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6EPK1059 INA

FB 6EPK1059 Pasek klinowy wielorowkowy INA
41.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

6EPK1059, 6PK1059

numer części:

FB 6EPK1059

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1059
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4014870124731

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6EPK1059 INA

numery OEM:
FORD      1354250
FORD      1354254
FORD      1708273
FORD      1708274
FORD      4M5Q-6C301-HC
FORD      4M5Q-6C301-JA
FORD      4M5Q-6D314-AB
FORD      4M5Q-6D314-BB
FORD      4M5Q-6D314-CC
FORD      4M5Q-6D314-DB
FORD      4M5Q6C301HC
FORD      4M5Q6C301JA
FORD      4M5Q6D314AB
FORD      4M5Q6D314BB
FORD      4M5Q6D314CC
FORD      4M5Q6D314DB
FORD      9M5Q-6C301-DA
FORD      9M5Q6C301DA
VOLVO      30650847

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6EPK1059 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6EPK1059 INA:

2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.