Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6EPK1090 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6EPK1090 INA

FB 6EPK1090 Pasek klinowy wielorowkowy INA
44.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

6EPK1090, 6PK1090

numer części:

FB 6EPK1090

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1090
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4005108995117

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6EPK1090 INA

numery OEM:
CITROËN      5750.QY
CITROËN      5750.RV
CITROËN      5750.RW
CITROËN      5750.YJ
CITROËN      5750.YL
CITROËN      5750QY
CITROËN      5750RV
CITROËN      5750RW
CITROËN      5750YJ
CITROËN      5750YL
CITROËN      96 617 288 80
CITROËN      96 631 010 80
CITROËN      9661728880
CITROËN      9663101080
FORD      5M5Q-6C301-DA
FORD      5M5Q6C301DA
PEUGEOT      5750.QY
PEUGEOT      5750.RV
PEUGEOT      5750.RW
PEUGEOT      5750.YJ
PEUGEOT      5750.YL
PEUGEOT      5750QY
PEUGEOT      5750RV
PEUGEOT      5750RW
PEUGEOT      5750YJ
PEUGEOT      5750YL
PEUGEOT      96 617 288 80
PEUGEOT      96 631 010 80
PEUGEOT      9661728880
PEUGEOT      9663101080

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6EPK1090 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6EPK1090 INA:

Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.