Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071760815 magneti marelli

Filtr oleju 152071760815 MAGNETI MARELLI

152071760815 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
magneti marelli 152071760815
34.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154068868650, 71760815, OC486

numer części:

152071760815

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 132
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M 22X1,5
Średnica 1 [mm] 72,5
Średnica 2 [mm] 61
średnica zewnętrzna [mm] 93,5
nr EAN 8001063522548

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071760815 MAGNETI MARELLI

Filtr oleju pasuje do: IVECO DAILY III; CITROEN JUMPER; FIAT DUCATO; PEUGEOT BOXER 2.3D/2.8D 05.99-
numery OEM:
CITROËN      1109AS
CITROËN      1109Y6
CITROËN      1606267480
FIAT      504006145
FIAT      71753739
FIAT      8093784
IVECO      2992188
IVECO      500038746
IVECO      8093794
PEUGEOT      1109AS
PEUGEOT      1109Y5
PEUGEOT      1606267480

Zastosowanie Filtr oleju 152071760815 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071760815 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.