Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A6 C5 (4B2, 4B4) 1.9 TDI (2000.07-2005.01) 115km » 26-0133 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 (4b2, 4b4) 1.9 Tdi (2000.07-2005.01) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 26-0133 MAXGEAR

26-0133 Filtr oleju MAXGEAR
maxgear 26-0133
Filtr oleju 26-0133

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

OF-958

numer części:

26-0133

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Wysokość [mm]183
Wymiar gwintu3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm]93
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz zaworem zwrotnym
Średnica zewnętrzna 2 [mm]71
Średnica wewnętrzna 2 [mm]62
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]2,5
nr EAN5907558504743

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-0133 MAXGEAR

FILTR OLEJU VW LT 2,4D/TD
numery OEM:
VOLVO      1328162
VOLVO      1328162-1
VAG      074 115 561
VAG      074 115 561 B
VAG      075 115 561

Zastosowanie Filtr oleju 26-0133 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 26-0133 MAXGEAR:

Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Janowice Wielkie
2022-11-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Wrocław
2020-07-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Daniel, Rutka Tartak
2022-01-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.