Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 26-0519 maxgear

Filtr oleju 26-0519 MAXGEAR

26-0519 Filtr oleju MAXGEAR
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

OF-529

numer części:

26-0519

producent:

MAXGEAR

Rodzaj filtra Wkład filtra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Wysokość [mm] 95
Średnica wewnętrzna [mm] 31
średnica zewnętrzna [mm] 72
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 31
nr EAN 5907558578867

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-0519 MAXGEAR

FILTR OLEJU DB OM646 SPRINTER
numery OEM:
CHRYSLER      05175571AA
CHRYSLER      5175571AA
CHRYSLER      71775177
FIAT      K05175571AA
FIAT      K71775177
MERCEDES-BENZ      642 180 00 09
MERCEDES-BENZ      642 180 00 09 90
MERCEDES-BENZ      642 184 00 25
MERCEDES-BENZ      A 642 180 00 09
MERCEDES-BENZ      A 642 180 00 09 90
MERCEDES-BENZ      A 642 184 00 25

Zastosowanie Filtr oleju 26-0519 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 26-0519 MAXGEAR:

2022-11-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.