Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
nr EAN | 5907558575897 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 47-0110 MAXGEAR
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
1662000620, 1662000720, A1662000320, A1662000420, A1662000520, A1662000620, A1662000720
MERCEDES-BENZ | 166 200 06 20 | |
MERCEDES-BENZ | 166 200 07 20 | |
MERCEDES-BENZ | 1662000620 | |
MERCEDES-BENZ | 1662000720 | |
MERCEDES-BENZ | A 166 200 03 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 166 200 04 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 166 200 05 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 166 200 06 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 166 200 07 20 | |
MERCEDES-BENZ | A1662000320 | |
MERCEDES-BENZ | A1662000420 | |
MERCEDES-BENZ | A1662000520 | |
MERCEDES-BENZ | A1662000620 | |
MERCEDES-BENZ | A1662000720 |
Zastosowanie Pompa wodna 47-0110 MAXGEAR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.