Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
nr EAN | 5901619594735 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 47-0192 MAXGEAR
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
1201K2, 1613518580
1201K2, 1613518580
9682360280
1727556, 9M5Q8591AA
CITROËN | 1201.K2 | |
CITROËN | 1201K2 | |
CITROËN | 16 135 185 80 | |
CITROËN | 1613518580 | |
FIAT | 9682360280 | |
FORD | 1727556 | |
FORD | 9M5Q 8591 AA | |
FORD | 9M5Q8591AA | |
PEUGEOT | 1201.K2 | |
PEUGEOT | 1201K2 | |
PEUGEOT | 16 135 185 80 | |
PEUGEOT | 1613518580 |
Zastosowanie Pompa wodna 47-0192 MAXGEAR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.