Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L12104 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12104 MONROE

L12104 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
39.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa
2 szt. wysyłka Czwartek
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L12104

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,400
Gwint wewnętrzny [mm] 14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096267277

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12104 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: ALFA ROMEO 147, 156, 166, GT, LANCIA THESIS 1.6-3.2 02.97-09.10

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12104 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12104 producenta MONROE

ALFA ROMEO

9947919, 9951288

LANCIA

9947919

numery OEM:
ALFA ROMEO      9947919
ALFA ROMEO      9951288
LANCIA      9947919

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12104 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12104 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.