Koła pasowe | bez koła pasowego |
Rodzaj korpusu | bez obudowy |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniami |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 55,5 |
Wymiar gwintu | M8 |
Ilość otworów gwintowanych | 4 |
Ilość uszczelek | 3 |
nr EAN | 4031185035200 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna AQ-1185 OPTIMAL
FORD | 1007714 | |
FORD | 1020538 | |
FORD | 1132607 | |
FORD | 1326374 | |
FORD | 1350461 | |
FORD | 96MX8591AA | |
FORD | EPW80 | |
FORD | YS6G8591A1C | |
FORD | YS6G8591A2C | |
MAZDA | 1E0615010 | |
MAZDA | C20115010 | |
VOLVO | 30735758 | |
VOLVO | 31219176 |
Zastosowanie Pompa wodna AQ-1185 OPTIMAL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.