Tryb pracy | mechaniczne | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
Koła pasowe | bez koła pasowego | |
Nowa część | ||
niewymagany zwrot starej części | ||
Przestrzegać ilości napełnienia systemu | ||
Liczba łączników flanszy | 4 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 301 490 TOPRAN
FORD | 1 007 717 | |
FORD | 1 020 538 | |
FORD | 1 132 607 | |
FORD | 1 326 374 | |
FORD | 1 350 461 | |
FORD | 1 566 239 | |
FORD | 96M8591AA | |
FORD | 96MX8591AA | |
FORD | EPW80 | |
FORD | MEYS6G8591A1D | |
FORD | YS6G8591A1C | |
FORD | YS6G8591A2C | |
MAZDA | 1E05 15 010 | |
MAZDA | 1E06 15 010 | |
MAZDA | C201 15 010 | |
MAZDA | C202 15 010A | |
MAZDA | C401 15 010 | |
VOLVO | 31401653 |
Zastosowanie Pompa wodna 301 490 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.