Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0045 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0045 QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QFL0045

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:92
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:65,5
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0045 QUINTON

numery OEM:
DAIHATSU      1560187110
DAIHATSU      1560187202
DAIHATSU      1560167201
DAIHATSU      1560187705000
NISSAN      1520831000
NISSAN      1520831U01
NISSAN      152089E000
NISSAN      152089
NISSAN      152087B000
SUZUKI      1651061A20MHL
SUZUKI      1651061A21
SUZUKI      1651060M11000
SUZUKI      1651061A00
SUZUKI      1651061A20
SUZUKI      16510085C00
SUZUKI      1651085C00
SUZUKI      1651061A01
TOYOTA      892202001
TOYOTA      156017600871
TOYOTA      1560016010
TOYOTA      9008091210
TOYOTA      9091503004
TOYOTA      9091510004
TOYOTA      9091510002
TOYOTA      1560176008
VOLVO      8614745
VOLVO      8614737
VOLKSWAGEN      J9091510002
VAG      J9091510002
AC      X584
AC      X161

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0045 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.