Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1R033TT THERMOTEC
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
7701473327, 7701476496
21010000AS, 2101000QAE, 2101000QAS, 2101000QAT, 21010BN700, 21010NB700
1741084A00, 1741084A20
NISSAN | 21010000AS | |
NISSAN | 2101000QAE | |
NISSAN | 2101000QAS | |
NISSAN | 2101000QAT | |
NISSAN | 21010BN700 | |
NISSAN | 21010NB700 | |
RENAULT | 7701473327 | |
RENAULT | 7701476496 | |
SUZUKI | 1741084A00 | |
SUZUKI | 1741084A20 | |
BUGATTI | PA10011 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1R033TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.