Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka pokrywy zaworów » 100 970 topran

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 100 970 TOPRAN

100 970 Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

100 970

producent:

TOPRAN

Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 100 970 TOPRAN

Uszczelka pokrywy zaworów P pasuje do: AUDI 100 C3, 100 C4, 80 B3, 80 B4, A3, A4 B5, A6 C4, SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, IBIZA II, INCA, LEON, TOLEDO I, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I 1.3-2.0 09.79-12.13
numery OEM:
AUDI      051 103 483A
AUDI      051 103 483E
SEAT      051 103 483A
SEAT      051 103 483E
SKODA      051 103 483A
SKODA      051 103 483E
VOLKSWAGEN      051 103 483A
VOLKSWAGEN      051 103 483E

Zastosowanie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 100 970 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 100 970 TOPRAN:

2022-11-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-09-11
 5/5
Zamawiałem 206 513 przez telefon, konsultant dobrze mi dobrał tą część
2020-12-07
 5/5
Produkt nowy bez zastrzeżeń, okaże się w trakcie eksploatacji.
2022-10-19
 5/5
Polecam uszczelkę.

Uszczelka pokrywy głowicy


Jeśli uszczelka pokrywy zaworów, która uległa zużyciu nie zostanie w porę wymieniona na nową, może doprowadzić to do zaburzenia procesu spalania, szybszego zużycia komponentów lub nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Wszystko to jest efektem obniżania się poziomu oleju. Warto więc dmuchać na zimne i posiadać zapasową uszczelkę przeznaczoną do samochodu, jakim się poruszamy. Pamiętajmy przy tym, że wymiana uszczelki pokrywy głowicy nie jest sprawą skomplikowaną i drogą, nie zajmuje też wiele czasu.

Uszczelka zabezpiecza miejsce styku mechanizmu sterowania zaworami z pokrywą zaworów. Dzięki szczelnemu połączeniu olej nie wydostaje się na zewnątrz. Uszczelniacze produkuje się najczęściej z gumy, rzadziej z korka. Z tego względu, elementy te wskutek oddziaływania na nie ekstremalnie wysokiej temperatury z czasem ulegają zużyciu.

Obserwuje się wówczas wycieki w górnej części jednostki napędowej. Jeśli silnik "poci się", uszczelkę należy natychmiast wymienić, pamiętając jednocześnie, że po wymianie trzeba skontrolować i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku.

Czynnikiem stojącym za zużyciem uszczelek pokrywy zaworów jest przede wszystkim wysoka temperatura oraz czas. Wszystkie materiały, zwłaszcza guma, z czasem się starzeją, a ich właściwości ulegają stopniowemu pogorszeniu.