Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 112 |
Wymiar gwintu | 15,3 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
średnica zewnętrzna [mm] | 345 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 29,5 |
Minimalna grubość [mm] | 25,5 |
Ilość otworów | 5 |
Wysokość [mm] | 51,7 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 68 |
nr EAN | 3322937967483 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DF6014S TRW
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
8K0615301B, 8K0615301E, 8K0615301K, 8K0615301M, 8K0615301Q
AUDI | 8K0 615 301 B | |
AUDI | 8K0 615 301 E | |
AUDI | 8K0 615 301 K | |
AUDI | 8K0 615 301 M | |
AUDI | 8K0 615 301 Q | |
SEAT | 8K0 615 301 B | |
SEAT | 8K0 615 301 E | |
SEAT | 8K0 615 301 K | |
SEAT | 8K0 615 301 M | |
SEAT | 8K0 615 301 Q | |
SKODA | 8K0 615 301 B | |
SKODA | 8K0 615 301 E | |
SKODA | 8K0 615 301 K | |
SKODA | 8K0 615 301 M | |
SKODA | 8K0 615 301 Q | |
VOLKSWAGEN | 8K0 615 301 B | |
VOLKSWAGEN | 8K0 615 301 E | |
VOLKSWAGEN | 8K0 615 301 K | |
VOLKSWAGEN | 8K0 615 301 M | |
VOLKSWAGEN | 8K0 615 301 Q |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa DF6014S TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DF6014S TRW:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.