Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » MD-031 alco

Filtr oleju MD-031 ALCO

MD-031 Filtr oleju ALCO
 

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

MD-031

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 70,6
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 70,2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9,6
nr EAN 5294511100334

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju MD-031 ALCO

numery OEM:
FORD      1457509
FORD      5004925
FORD      A690X6731RA
FORD      A780X6731JA
GMC      7965160
GMC      7984297
TALBOT      75061401
AC      AC22

Zastosowanie Filtr oleju MD-031 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju MD-031 ALCO:

2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-09
 5/5
OK
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2019-10-23
 5/5
ok
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.