Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Iveco DAILY VI Platforma / podwozie 35S15, 55S15, 70S15, 70C15 (2014-???) 146km » MD-783 alco
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Platforma / Podwozie 35s15, 55s15, 70s15, 70c15 (2014-???) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju MD-783 ALCO

MD-783 Filtr oleju ALCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

MD-783

producent:

ALCO

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]105,0
średnica zewnętrzna [mm]73,0
Średnica wewnętrzna 1 [mm]25,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]14,0
nr EAN5294515817269

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju MD-783 ALCO

FILTR OLEJU VOLVO S60 II,S80 II,S90 II,V40,V60 I,II,V70 III,V90 II,XC40,XC60 I,II,XC70 II,XC90 II 09.13->
numery OEM:
VOLVO      31372212
VOLVO      31372214
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju MD-783 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju MD-783 ALCO:

Zenon, Poraj
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Błaszki
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
Waldemar, Lubsza
2019-10-23
 5/5
ok
Ryszard, Warszawa
2020-02-09
 5/5
OK
maciej, przemyśl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
Ireneusz, Nowy Dwór Mazowiecki
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Bratkowice
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
Artur, Wieliczka
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, MArki
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.