Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą |
Numer artykułu zalecanego dodatku | SELECTIVE |
Materiał | Low-Metallic |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 |
Numer WVA | 20905 |
Grubość [mm] | 17,8 |
Szerokość [mm] | 92,2 |
Wysokość [mm] | 53,7 |
System hamulcowy | Bosch |
nr EAN | 3165143727478 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 469 860 BOSCH
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
424862, 424865, 424874, 425017, 425018, 425032, 425033, 425034, 425035, 425036, 425043, 425049, 425050, 425051, 425052, 425069, 425072, 425075, 425088, 425097, 425137, 425141, 425147, 425165, 425483
7701201542, 7701202057, 7701202283, 7701202518, 7701202711, 7701204777, 7701349969, 7711130008, 7711130034
424862, 424865, 424874, 425017, 425018, 425032, 425033, 425034, 425035, 425036, 425043, 425049, 425050, 425051, 425052, 425069, 425072, 425075, 425088, 425097, 425137, 425140, 425141, 425147, 425165, 425483
CITROËN | 4248 62 | |
CITROËN | 4248 65 | |
CITROËN | 4248 74 | |
CITROËN | 4250 17 | |
CITROËN | 4250 18 | |
CITROËN | 4250 32 | |
CITROËN | 4250 33 | |
CITROËN | 4250 34 | |
CITROËN | 4250 35 | |
CITROËN | 4250 36 | |
CITROËN | 4250 43 | |
CITROËN | 4250 49 | |
CITROËN | 4250 50 | |
CITROËN | 4250 51 | |
CITROËN | 4250 52 | |
CITROËN | 4250 69 | |
CITROËN | 4250 72 | |
CITROËN | 4250 75 | |
CITROËN | 4250 88 | |
CITROËN | 4250 97 | |
CITROËN | 4251 37 | |
CITROËN | 4251 40 | |
CITROËN | 4251 41 | |
CITROËN | 4251 47 | |
CITROËN | 4251 65 | |
CITROËN | 4254 83 | |
PEUGEOT | 4248 62 | |
PEUGEOT | 4248 65 | |
PEUGEOT | 4248 74 | |
PEUGEOT | 4250 17 | |
PEUGEOT | 4250 18 | |
PEUGEOT | 4250 32 | |
PEUGEOT | 4250 33 | |
PEUGEOT | 4250 34 | |
PEUGEOT | 4250 35 | |
PEUGEOT | 4250 36 | |
PEUGEOT | 4250 43 | |
PEUGEOT | 4250 49 | |
PEUGEOT | 4250 50 | |
PEUGEOT | 4250 51 | |
PEUGEOT | 4250 52 | |
PEUGEOT | 4250 69 | |
PEUGEOT | 4250 72 | |
PEUGEOT | 4250 75 | |
PEUGEOT | 4250 88 | |
PEUGEOT | 4250 97 | |
PEUGEOT | 4251 37 | |
PEUGEOT | 4251 41 | |
PEUGEOT | 4251 47 | |
PEUGEOT | 4251 65 | |
PEUGEOT | 4254 83 | |
RENAULT | 77 01 201 542 | |
RENAULT | 77 01 202 057 | |
RENAULT | 77 01 202 283 | |
RENAULT | 77 01 202 518 | |
RENAULT | 77 01 202 711 | |
RENAULT | 77 01 204 777 | |
RENAULT | 77 01 349 969 | |
RENAULT | 77 11 130 008 | |
RENAULT | 77 11 130 034 | |
TALBOT | 4250 75 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 469 860 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 469 860 BOSCH:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.