Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, F131/606 champion

Filtr oleju F131/606 CHAMPION

F131/606 Filtr oleju CHAMPION
champion F131/606
 

    Ocena:
5/5 (12 ocen)
numery handlowe:

F131

numer części:

F131/606

producent:

CHAMPION

Wysokość [mm] 123
Wymiar gwintu 20x1.5 MB
Średnica 1 [mm] 86
Średnica 2 [mm] 71,5
Rodzaj połączenia Pudełko
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5010874204010
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez F108/606

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju F131/606 CHAMPION

numery OEM:
PEUGEOT      1109C4
PEUGEOT      95495251

Zastosowanie Filtr oleju F131/606 CHAMPION w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju F131/606 CHAMPION:

2021-05-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-27
 5/5
Polecam zakupy szybka dostawa możliwości płatności online. COF100103S dobra jakość i cena
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-16
 5/5
Kolejny i wszystko ok
2021-12-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-14
 5/5
Zakup COF100138S champion polecony przez mojego serwisanta
2021-10-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.