
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | MM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Długość [mm] | 202 |
| nr EAN | 8717109319538 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 232 |
| Rozmiar gwintu 1 | FM14X1,5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM18X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109324976 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 3358960638175 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| nr EAN | 3358960650603 |

| Długość [mm] | 218 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 68 |
| nr EAN | 5012759848821 |

| Długość [mm] | 248 |
| Szerokość [mm] | 42 |
| Wysokość [mm] | 42 |
| nr EAN | 5012759850367 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 230 |
| Rodzaj gwintu przegub osiowy | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 4014870433543 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 230 |
| Rodzaj gwintu przegub osiowy | z bieżnikiem prawostronnym |
| parzyste numery artykułów | 840 0059 10 |
| nr EAN | 4014870427719 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| nr EAN | 4014870432973 |

| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,450 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816085744 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Numer seryjny | 4302535 |
| nr EAN | 5901159097772 |

| dla numeru OE | 10582 |
| nr EAN | 4047437004740 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 4047437004757 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 5907558517859 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 200 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074021316 |

| Długość [mm] | 230 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 316 030 4305 |
| nr EAN | 4040074005637 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 14 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 200 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874761049 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858461669 |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Rodzaj gwintu | z gwintem wewnętrznym |
| Rozmiar gwintu 1 | M16 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 192,71 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 161 |
| Ciężar [kg] | 0,396 |
| nr EAN | 8435130310231 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM18X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | FM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 228 |
| Tylko w połączeniu z | RUBBER RING + CLAMP |
| nr EAN | 5413978109487 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Długość [mm] | 200 |
| Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| nr EAN | 5413978109456 |

| Długość [mm] | 201,5 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10 x 1 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 318515 |
| nr EAN | 7316579291989 |

| Długość [mm] | 253 |
| Wymiar gwintu | M18 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 328510 |
| nr EAN | 7316579452557 |

| Długość [mm] | 258 |
| Wymiar gwintu | M18 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 328514 |
| nr EAN | 7316579458856 |

| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,45 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688502667 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar stożka [mm] | 14 |
| Wymiar gwintu | M10x1,25 |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 192,7 |
| nr EAN | 3322937905249 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025