Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lamborghini » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Lamborghini NITRO » łożysko i piasta koła Lamborghini NITRO » łożysko koła Lamborghini NITRO

łożysko koła do LAMBORGHINI NITRO

wybierz typ samochodu LAMBORGHINI NITRO:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Ilość otworów 42,00
Szerokość [mm] 45,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787342475
cena brutto:
226.00 zł
 Kup
Ilość otworów 36,00
Szerokość [mm] 80,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 5
nr EAN 8021787342734
cena brutto:
140.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 140
Średnica wewnętrzna [mm] 36
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
145.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 140
Średnica wewnętrzna [mm] 36
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 45
nr EAN 8033001101713
Strona zabudowy Oś tylna
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Felga, ilość otworów 5
Średnica piasty 1 [mm] 140
nr EAN 5908242675923
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4103525
nr EAN 5901159286749
Numer seryjny K4103560
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5901159287852
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
średnica zewnętrzna [mm] 140
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Felga, ilość otworów 5
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 36
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074012536
cena brutto:
112.00 zł
 Kup
Masa [g] 1075
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Szerokość 1 [mm] 45
nr EAN 3413520326593
cena brutto:
273.99 zł
 Kup
Masa [g] 2869
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 140
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 36
Szerokość 1 [mm] 79,7
Ilość otworów 5
Ilość biegunów 44
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zębatym
nr EAN 3413521065132
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: