Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lamborghini » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Lamborghini SPARK » łożysko i piasta koła Lamborghini SPARK » łożysko koła Lamborghini SPARK

łożysko koła do LAMBORGHINI SPARK

wybierz typ samochodu LAMBORGHINI SPARK:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
224.00 zł
 Kup
Ilość otworów 28,00
Szerokość [mm] 77,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 5
nr EAN 8021787340631
średnica zewnętrzna [mm] 270
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8
Wysokość [mm] 36,8
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 62
Ciężar [kg] 3,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 54640PRO
nr EAN 4082300494235
średnica zewnętrzna [mm] 277
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 23
Wysokość [mm] 49,2
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 62
Ciężar [kg] 6,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 55577PRO
nr EAN 4082300512687
Strona zabudowy Oś tylna
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 270
Minimalna grubość [mm] 8
Ilość otworów 5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Wysokość [mm] 37
Średnica otworu centrującego [mm] 62
Średnica wewnętrzna [mm] 166
otwór Ø [mm] 14,8
cena brutto:
112.00 zł
 Kup
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
średnica zewnętrzna [mm] 277,0
Średnica otworu centrującego [mm] 62,0
Średnica wewnętrzna [mm] 142,0
otwór Ø [mm] 14,6
Oznaczenie kontrolne E1 90R-02C0115/0641
Minimalna grubość [mm] 23,0
Powierzchnia pokryty
Ilość otworów 5
Dostępne MAPP-Code 
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Wysokość [mm] 49
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 90
Ø flanszy [mm] 138,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 277
Wysokość [mm] 49,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Minimalna grubość [mm] 23
Średnica otworu centrującego [mm] 62
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ø otworu sworznia koła [mm] 14,5
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074192191
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 270
Wysokość [mm] 36,7
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubość [mm] 8
Średnica otworu centrującego [mm] 62
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ø otworu sworznia koła [mm] 14,7
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074205457
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 139
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Felga, ilość otworów 5
Wymiar gwintu M12x1,5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074301012
cena brutto:
358.00 zł
 Kup
Masa [g] 3595
Ilość otworów 1 4
Ilość otworów 2 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520971120
cena brutto:
523.00 zł
 Kup
Masa [g] 3573
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 151,9
nr EAN 3413521523809
cena brutto:
109.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 270
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8
Wysokość [mm] 36,8
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 62
Średnica wewnętrzna [mm] 155,2
Ciężar [kg] 3,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 1640 0 1 PRO
nr EAN 4019722453380
cena brutto:
148.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 277
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 23
Wysokość [mm] 49,2
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 62
Ciężar [kg] 6,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 2577 0 1 PRO
nr EAN 4019722456541
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: