Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mitsubishi ECLIPSE IV (DK_A) » łożysko i piasta koła Mitsubishi ECLIPSE IV (DK_A) » łożysko koła Mitsubishi ECLIPSE IV (DK_A)

łożysko koła do MITSUBISHI ECLIPSE IV (DK_A)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI ECLIPSE IV (DK_A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Ilość otworów 35,00
Szerokość [mm] 39,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787342307
cena brutto:
192.00 zł
 Kup
Ilość otworów 27,00
Szerokość [mm] 61,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego czujnika ABS
Średnica 2 [mm] 1
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 4
nr EAN 8021787343939
cena brutto:
192.00 zł
 Kup
Ilość otworów 27,00
Szerokość [mm] 67,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 4
nr EAN 8021787343946
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 134
Średnica wewnętrzna [mm] 27
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Szerokość [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 74
nr EAN 9435398507038
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 68
Wysokość [mm] 39
nr EAN 8033001101072
cena brutto:
134.00 zł
 Kup
Wysokość zabudowy 67
Średnica wewnętrzna [mm] 27
średnica zewnętrzna [mm] 67,5
Liczba otworów do mocowania 4
Rozstaw śrub mocujących [mm] 71
Ilość zębów, pierścień ABS 42
nr EAN 8033001983654
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 180
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 31,5
Ø otworu piasty [mm] 60
Ilość otworów 4
Powierzchnia lakierowany
nr EAN 8052553581910
Szerokość [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 74
nr EAN 5908242692999
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4104019
nr EAN 5901159287098
Numer seryjny K4104090
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5901159287159
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 234
Wysokość [mm] 45,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Minimalna grubość [mm] 10
Średnica otworu centrującego [mm] 59
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,5
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074451090
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 240
Wysokość [mm] 41
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 7
Minimalna grubość [mm] 6
Średnica otworu centrującego [mm] 61
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,6
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074583760
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 234
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 10
Wysokość [mm] 45,3
Wzór otworów/Ilość otworów 04/04
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 59
Ciężar [kg] 3,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 27
Szerokość opakowania [cm] 25,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 0633 0 1
nr EAN 4019722150906
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii łożysko koła pasujące do MITSUBISHI ECLIPSE IV (DK_A)
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: