Grubość [mm] | 19,0 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 45,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 75,0 | |
Rodzaj łożyska | Łożysko kulkowe | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 0,26 | |
nr EAN | 4027816199458 |
oś przednia, z lewej | |
ze śrubą | |
Ciężar [kg] | 5,338 |
Wymiar gwintu | M10x1,5 |
Zewn. uzębienie, od strony koła | 36 |
Min. długość [mm] | 580 |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 83,2 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 79,2 |
parzyste numery artykułów | 180749 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 | |
Długość [mm] | 580 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 56,00 | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 91,00 | |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 87,50 | |
Wymiar gwintu | M10x1,5 | |
nr EAN | 4019064790310 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 56 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Długość [mm] | 568 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 56 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 23 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Długość [mm] | 582 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 56 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Długość [mm] | 918 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Numer seryjny | K4122000 |
Długość [mm] | 580 | |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 87 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 91 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
nr EAN | 8032928132497 |
Długość [mm] | 920 | |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 87 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 91 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 | |
nr EAN | 8032928132503 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
nr EAN | 8050947055429 |
nr EAN | 5901619547472 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Wymiar gwintu | M10 x 1,5 | |
Długość [mm] | 583 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 26 | |
Średnica 1 [mm] | 87 | |
Średnica 2 [mm] | 84 | |
nr EAN | 5902659719959 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 921 | |
Wymiar gwintu | M10 x 1,5 | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 26 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Średnica 1 [mm] | 87 | |
Średnica 2 [mm] | 84 | |
nr EAN | 5902659757319 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 | |
Długość [mm] | 580 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 56,00 | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 91,00 | |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 87,50 | |
Wymiar gwintu | M10x1,5 | |
nr EAN | 5902659758071 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 | |
Długość [mm] | 922 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 56,00 | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 91,00 | |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 88,00 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem | |
Wymiar gwintu | M10x1,5F | |
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | ||
Długość 2 [mm] | 389,0 | |
nr EAN | 5902659758088 |
Długość [mm] | 583 | |
Wymiar gwintu | M10 x 1,5 | |
Średnica 2 [mm] | 84 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 26 | |
Średnica 1 [mm] | 87 | |
nr EAN | 8032747053003 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Rodzaj napędu | Napęd przednich kół | |
średnica zewnętrzna [mm] | 75 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 45 | |
Wysokość [mm] | 19 | |
nr EAN | 4040074052020 |
Strona zabudowy | z lewej | |
Rodzaj skrzyni biegów | Skrzynia biegów manualna | |
Liczba zębów 1 | 36 | |
Liczba zębów 2 | 26 | |
Długość [mm] | 580 | |
Ciężar brutto [kg] | 7,200 | |
Ciężar netto [g] | 6800 | |
nr EAN | 5902048018717 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Masa [g] | 269 | |
nr EAN | 8050903604166 |
Długość [mm] | 919,5 | |
Wymiar gwintu | M10x1,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 56,4 | |
Długość 2 [mm] | 370 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem | |
Nowa część | ||
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 87 | |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 80 | |
nr EAN | 7316575126377 |
Długość [mm] | 581 | |
Wymiar gwintu | M10x1,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 55,7 | |
Długość 2 [mm] | 68 | |
Nowa część | ||
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 87 | |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 79,5 | |
nr EAN | 7316575126360 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 36 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 | |
Długość [mm] | 922 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 56,00 | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 91,00 | |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 88,00 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem | |
Wymiar gwintu | M10x1,5F | |
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | ||
Długość 2 [mm] | 389,0 | |
nr EAN | 4019064048985 |
Półoś samochodowa jest elementem zespołu przekazania napędu współczesnego samochodu. Wraz z przegubem napędowym, który jest jej składnikiem, przekazuje moment obrotowy ze skrzyni biegów na piastę koła. Półosie mogą zasilać przednią lub tylna oś pojazdu, lub też obie w przypadku aut z napędem 4x4. Obecnie najbardziej popularne ze względu na koszty jest napędzanie przedniej osi samochodu. Jest ono także praktyczniejsze ze względu na korzystniejszą konstrukcję płyty podwoziowej - brak tunelu na wał napędowy. Przedni napęd poprawia także walory trakcyjne pojazdu, który nie ma skłonności wpadania w boczny poślizg przy gwałtownym dodaniu gazu, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni.
Sklep e-autoparts.pl posiada w swojej ofercie półosie uznanych światowych producentów jak Lobro, Spidan, Skf oraz zamienniki dostępne dla mniej wymagających Klientów: półosie GSP, Metelli, Kamoka.
Najwcześniejszymi wersjami półośi były półosie napędowe odciążone, które nie przenoszą żadnych momentów zginających i przenoszą tylko moment obrotowy. Ich bardziej rozwiniętymi następcami są półosie częściowo odciążone, przenoszące oprócz momentu obrotowego, także część sił zginających. Najbardziej wszechstronne są półosie samochodowe nieodciążone, które przenoszą oprócz momentu obrotowego również momenty zginające poziome i pionowe. Półosie nieodciążone wyposażone są zazwyczaj w dwa przeguby napędowe - zewnętrzny i wewnętrzny. Nieraz spotyka się rozwiązania, w których przegub wewnętrzny jest zintegrowany ze skrzynią biegów (np, Fiat Seicento 1,1 MPI) i wówczas półoś składa się tylko z przegubu zewnętrznego i samego drążka półosi.
półoś Lobro | półoś Spidan |
półoś SKF | półoś Metelli |
półoś Kamoka | półoś GSP |
półoś General Ricambi | półoś Maxgear |
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023