Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A4 B5 (8D2) » sterowanie silnikiem Audi A4 B5 (8D2) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Audi A4 B5 (8D2) » zestaw paska rozrządu Audi A4 B5 (8D2)

zestaw paska rozrządu do AUDI A4 B5 (8D2)

wybierz typ samochodu AUDI A4 B5 (8D2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 153
Długość [mm] 1224
Szerokość [mm] 25
Podziałka zębów [mm] 8
Liczba rolek kierunkowych 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez elementu napinającego
nr EAN 4047025476386
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,298
Ilość zębów 153
Szerokość [mm] 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
z rolkami 1
nr EAN 4010858793043
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,21
Ilość zębów 153
Szerokość [mm] 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez amortyzatora, rolka napinacza
alternatywnie 
z rolkami 2
nr EAN 4010858793050
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,46
Ilość zębów 153
Szerokość [mm] 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
alternatywnie 
z rolkami 2
nr EAN 4010858797348
cena brutto:
210.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787006643
cena brutto:
347.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787005110
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 153
Ciężar [kg] 1,14
dla numeru OE 058 198 479
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816211006
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 153
Ciężar [kg] 1,165
dla numeru OE 058 198 479 A
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816231264
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 153
Ciężar [kg] 1,027
dla numeru OE 058 198 119
nr EAN 4027816247234
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465978296
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465979910
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465980510
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465980695
cena brutto:
200.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 153
Szerokość 1 [mm] 25,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108305695
cena brutto:
422.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 153
Szerokość 1 [mm] 25,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108341464
cena brutto:
220.00 zł
 Kup
Ilość zębów 153
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316571676920
cena brutto:
462.00 zł
 Kup
Ilość zębów 153
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316573710059
cena brutto:
217.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 153
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1145
Szerokość 1 [mm] 25
nr EAN 3413520524531
cena brutto:
451.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 153
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 3
Masa [g] 1375
Szerokość 1 [mm] 25
nr EAN 3413520633295
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.