Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, PH5831 fram

Filtr oleju PH5831 FRAM

PH5831 Filtr oleju FRAM
31.00 zł
Kup
 

przewidywany
termin realizacji ?

1 szt. wysyłka dzisiaj
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH5831

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 86
Wymiar gwintu M20x1,5
Wysokość [mm] 98
nr EAN 5022650227717
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH5831 FRAM

numery OEM:
DAF      192143
FIAT      5495251
FIAT      9456183480
FIAT      9456203480
FIAT      9456203580
FORD      1612184
FORD      5016950
FORD      5017808
FORD      5020252
FORD      5020253
FORD      5020254
FORD      6153085
FORD      83EM6714BA
FORD      85EM6714AA
PEUGEOT      110958
PEUGEOT      110962
PEUGEOT      110987
PEUGEOT      1109AK
PEUGEOT      1109C4
PEUGEOT      1109F5
PEUGEOT      1109K7
PEUGEOT      1109N4
PEUGEOT      1109N5
PEUGEOT      1109S7
PEUGEOT      1109S8
PEUGEOT      95495251
PEUGEOT      95638903
PEUGEOT      9642738480
PEUGEOT      E149007
PEUGEOT      E149177
RENAULT      9615841580
ROVER      0192143
ROVER      192143
ROVER      VOF1012
AC      X105
AC      X107
AC      X4071E
AC      X4117E

Zastosowanie Filtr oleju PH5831 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH5831 FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.