Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA3103B2 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3103B2 FTE automotive GmbH

ZA3103B2 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1100531, 6782, S6782

numer części:

ZA3103B2

otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
Gwintowana złączka M10x1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez rury
Czynnik wypełniający Płyn hamulcowy
nr EAN 4028569462448

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3103B2 FTE automotive GmbH

WYSPRZĘGLIK CENTR FTE ZA3103B2/1100531 OPEL ASTRA H 1.2 65KM 06-, 1.3CDTI 90KM 05-, 1.4 90KM
numery OEM:
ALFA ROMEO      71747899
FIAT      71747899
OPEL      24422061
OPEL      24424546
OPEL      24424957
OPEL      5679304
OPEL      5679332
OPEL      5679333
OPEL      679344
OPEL      90470874
OPEL      90523765
OPEL      93317724
SAAB      24422061
SUZUKI      23820-63JA0
SUZUKI      23820-63JA0-000
VAUXHALL      24422061
VAUXHALL      90470874
VAUXHALL      90523765
VAUXHALL      93317724
CHEVROLET      24422061

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3103B2 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3103B2 FTE automotive GmbH:

2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.