Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | |
Szerokość 1 [mm] | 19 | |
Liczba zębów 1 | 135 | |
nr EAN | 8032747064900 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu KP676-1 GRAF
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
030121005S, 030121008A, 030121008C, 030121008CX, 030198119B
030121005S, 030121008A, 030121008C, 030121008CX, 030198119B
SEAT | 030 121 005S | |
SEAT | 030 121 008A | |
SEAT | 030 121 008C | |
SEAT | 030 121 008CX | |
SEAT | 030 198 119B | |
VOLKSWAGEN | 030 121 005S | |
VOLKSWAGEN | 030 121 008A | |
VOLKSWAGEN | 030 121 008C | |
VOLKSWAGEN | 030 121 008CX | |
VOLKSWAGEN | 030 198 119B |
Zastosowanie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu KP676-1 GRAF w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.