Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym | |
Materiał wirnika pompy wody | Stal | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pokrywą | |
Tryb pracy | mechaniczne | |
nr EAN | 8032747302026 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA1372 GRAF
AUDI | 04E 121 600AG | |
AUDI | 04E 121 600AK | |
AUDI | 04E 121 600AL | |
AUDI | 04E 121 600AQ | |
AUDI | 04E 121 600AR | |
AUDI | 04E 121 600BD | |
AUDI | 04E 121 600BE | |
AUDI | 04E 121 600BG | |
AUDI | 04E 121 600CB | |
AUDI | 04E 121 600CC | |
AUDI | 04E 121 600P | |
AUDI | 04E 121 600R | |
SEAT | 04E 121 600AG | |
SEAT | 04E 121 600AK | |
SEAT | 04E 121 600AL | |
SEAT | 04E 121 600AQ | |
SEAT | 04E 121 600AR | |
SEAT | 04E 121 600BD | |
SEAT | 04E 121 600BE | |
SEAT | 04E 121 600BG | |
SEAT | 04E 121 600CB | |
SEAT | 04E 121 600CC | |
SEAT | 04E 121 600P | |
SEAT | 04E 121 600R | |
SKODA | 04E 121 600AG | |
SKODA | 04E 121 600AK | |
SKODA | 04E 121 600AL | |
SKODA | 04E 121 600AQ | |
SKODA | 04E 121 600AR | |
SKODA | 04E 121 600BD | |
SKODA | 04E 121 600BE | |
SKODA | 04E 121 600BG | |
SKODA | 04E 121 600CB | |
SKODA | 04E 121 600CC | |
SKODA | 04E 121 600P | |
SKODA | 04E 121 600R | |
VOLKSWAGEN | 04E 121 600AG | |
VOLKSWAGEN | 04E 121 600AK | |
VOLKSWAGEN | 04E 121 600AL | |
VOLKSWAGEN | 04E 121 600AQ | |
VOLKSWAGEN | 04E 121 600AR | |
VOLKSWAGEN | 04E 121 600BD | |
VOLKSWAGEN | 04E 121 600BE | |
VOLKSWAGEN | 04E 121 600BG | |
VOLKSWAGEN | 04E 121 600CB | |
VOLKSWAGEN | 04E 121 600CC | |
VOLKSWAGEN | 04E 121 600P | |
VOLKSWAGEN | 04E 121 600R |
Zastosowanie Pompa wodna PA1372 GRAF w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.