Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 5EPK692 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5EPK692 INA

FB 5EPK692 Pasek klinowy wielorowkowy INA
87.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

5EPK692, 5PK692

numer części:

FB 5EPK692

producent:

INA

Ilość żeber 5
Długość [mm] 692
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4014870548063

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5EPK692 INA

numery OEM:
FORD      1141317
FORD      1143407
FORD      1148907
FORD      1253583
FORD      1365336
FORD      1465590
FORD      2S6E-6C301-CA
FORD      2S6E-6C301-CB
FORD      2S6E-6C301-DA
FORD      2S6E-6D314-AB
FORD      2S6E-6D314-AC
FORD      2S6E6C301CA
FORD      2S6E6C301CB
FORD      2S6E6C301DA
FORD      2S6E6D314AB
FORD      2S6E6D314AC
FORD      7S7Q-6C301-BB
FORD      7S7Q-6D314-AA
FORD      7S7Q6C301BB
FORD      7S7Q6D314AA
MAZDA      2S6E6C301CB
MAZDA      C201-15-909
MAZDA      C201-15-909A
MAZDA      C201-15-SAX
MAZDA      C20115909
MAZDA      C20115909A
MAZDA      C20115SAX
MAZDA      LF50-15-908
MAZDA      LF50-15-908A
MAZDA      LF50-15-908B
MAZDA      LF5015908
MAZDA      LF5015908A
MAZDA      LF5015908B
MAZDA      LFY1-15-SAX
MAZDA      LFY1-15-SAXA
MAZDA      LFY115SAX
MAZDA      LFY115SAXA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5EPK692 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5EPK692 INA:

2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.